16 български гейм студиа и 42-ма популярни стриймъри се включиха в петото  издание на Българският Гейминг Маратон

16 български гейм студиа и 42-ма популярни стриймъри се включиха в петото издание на Българският Гейминг Маратон

Над 170 хиляди* български почитатели на видео игри се потопиха в ново, забавно и актуално съдържание по време на петото издание на Българският Гейминг Маратон, който се проведе на 19 юни. Българският Гейминг Маратон е онлайн фестивал за видео игри, в който 42-ма утвърдени и изгряващи стриймъри от родната сцена играят на живо пред българската публика. Петото издание на събитието се организира от TDB Play в партньорство с Yettel, Logitech G, Disney+ и благотворителното движение #гудгейм.

Тази година сред акцентите на Маратона бе турнирът Brawl Stars 5G Challenge powered by Yettel, в който се записаха над 800 души. Той сблъска отборите на капитаните Gothika_47, Dido_D, Dex и xXShadowHexXx, а избраните участници получиха подаръци от организаторите TDB Play и Yettel, сред които специална, тематична за сезона награда – плажна кърпа с уникален дизайн от художника Симеон Сокеров, която ако следваме текста на Дъглас Адамс, би следвало да е “навярно най-полезното нещо, което един междузвезден стопаджия може да притежава”. 

Освен оригиналното съдържание, което водещи български стриймъри създадоха за фестивала, по време на събитието бяха изиграни 32 игри, от които 10 български. Фокусът на юнското издание бяха именно те. По-рано тази година организаторите отправиха покана към български гейм студиа и разработчици на видео игри да се включват и да покажат своята работа на живо. Поканата приеха 16 студиа, които разказаха своите любопитни истории от света на гейминга пред 25 стриймъри и тяхната аудитория.

Ние сме компания от 8 години. Издали сме около стотина игри за мобилни устройства. По едно време бълвахме игри през няколко дни, което дава много голям experience и учи на целия процес. После решихме да направим нещо сериозно и амбициозно и така вече 6 години. Играта („Counter Attack“ бел.авт.) в момента минава 20 милиона тегления. Тя е много активна, но не и в България. В България въобще не сме я популяризирали и никой не знае за нас.“, разказва Иван Йосифов, съосновател на студиото Seven Bulls.

По традиция Гейминг куиз “Без име”, който се провежда за четвърти пореден път, закри и това издание на Маратона. Негов водещ бе гейминг стриймърът ZinG, който провери знанията на Dido_D, Icaka, xXShadowHexXx, Gothika_47, Carlo7even, Shadowfox, Ellybels и DMH17 с въпроси от 1-ви до 12-и клас. Победител стана Васил Калинчев (xXShadowHexXx), който спечели голямата награда от 2000 лв. за благоготворителна кауза по негов избор. Той избра да я дари на организацията ParaKids, предоставяща адаптирана екипировка и целогодишни спортни занимания за деца, независимо от техните възможности.

По време на събитието организаторите на Българският Гейминг Маратон разкриха също пред българските фенове на видео игри, че предстоят още два Маратона до края на годината. Следващото издание ще се състои на 18 септември и ще бъде посветено на електронните спортове.

Петото издание на Българският Гейминг Маратон powered by Yettel се организира от TDB Play в партньорство с Yettel, Logitech G, Disney+, #гудгейм и Bucharest Gaming Week.

*Според данни от стриймовете на участващите създатели на съдържание.

За TDB Play:

TDB Play е компания с фокус във видеоигри, електронни спортове и гийк култура, която развива своята дейност в Югоизточна Европа. Тя е инициатор на благотворителното движение #гудгейм и организатор на единствения по рода си онлайн гейминг фестивал в България – Българският Гейминг Маратон. Информация за TDB Play ще намерите на официалната страница на компанията, както и във Facebook, Instagram и LinkedIn.

 

За Yettel:
Yettel е новият телекомуникационен бранд на PPF Telecom Group, въведен през 2022 г. за  България, Сърбия и Унгария. Поставяйки клиента на първо място, мисията на Yettel в предоставянето на свързаност и дигитални услуги е да помага на хората да постигнат баланс в живота.
През 20-годишната си история на българския пазар компанията изгради репутация на пионер в областта на безжичните мрежи и отвъд тях, като стартира първата търговска 4G мрежа в България през 2015 г., първата VoLTE услуга през 2018 г. и проправи пътя за развитието на 5G мрежата у нас. Yettel спечели пет последователни сертификата Best in Test, присъдени от световната организация umlaut, която определя златния стандарт в сектора.
Днес Yettel България има над 3 млн. клиенти, повече от 1800 служители, разполага с над 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от населението на България.
Повече информация на: Yettel.bg.

Leave a Reply