Българският Гейминг Маратон се завръща на 4 май с пъстра палитра от гейминг съдържание и над 40 участници

Българският Гейминг Маратон се завръща на 4 май с пъстра палитра от гейминг съдържание и над 40 участници

  • Post author:
  • Post category:Press

В навечерието на първото за годината издание на онлайн фестивала Българския Гейминг Маратон, който ще се проведе на 4 май, организаторите – TDB Play, обръщат поглед към световната стрийминг сцена, фокусирана върху видео игри.

По време на виртуална пресконференция, излъчена във Facebook канала на TDB Play във Facebook, Мартин Кадинов, съосновател и управляващ партньор на TDB Play, посочи, че през последните две години има трикратен ръст на гледаемостта на гейминг стрийминг съдържание в интернет и наблегна на факта, че най-популярната категория видеа в YouTube са именно видеоигрите. 

“Геймингът присъства във всички възрастови категории на обществото и във всяко следващо поколение нараства процентът хора, които имат афинитет към този поп културен феномен. Само за 2020 г. приходите, генерирани от индустрията на видеоигрите, са близо 180 милиарда щ.д., което е три пъти повече от приходите, генерирани от Холивуд. А по време на пандемията геймингът се превърна в още по-важно средство за забавление и комуникация, като затвърди ролята си на инструмент за личностно развитие и придобиване на различни компетенции.” – коментира Мартин Кадинов – “С Българския Гейминг Маратон искаме да покажем различни аспекти на гейминга и каним всички, независимо дали играят видео игри или са скептици по темата, да се потопят в необятния свят на видео игрите.”

В рамките на пресконференцията стана ясно, че за България до момента не са провеждани официални проучвания, но тенденцията е за покачване на интереса към иновативните медийни формати.

Тази година програмата на Маратона, изцяло онлайн фестивал с фокус гейминг съдържание на живо, ще предостави над 200 часа уникално гейминг съдържание. В програмата влизат над 40 участници, сред които както утвърдени, така и стартиращи стриймъри и създатели на съдържание. Всички те имат общо над 3 500 000 последователи само в YouTube, над 890 000 във Facebook, над 850 000 в Instagram и над 1 500 000 в TikTok. Сред тях се открояват имената на Aethelthryth, Китодар Тодоров, Gothika_47, Gabinka, Dido_D, Pavel Kolev & Icaka и др., като пълният списък на участниците и програма можете да видите на gamingmarathon.bg.

В рамките на пресконференцията бяха представени и четирите турнира – част от акцентите на Гейминг Маратона, от своите организатори, чиито финали ще се състоят на 4 май. За три от турнирите – по GTA 5, StarCraft II и iRacing, регистрацията все още е отворена. Квалификациите на турнира по Brawl Stars вече преминаха и за тях са се записали 121 отбора с общо над 400 участника в тях, сподели Димо от Dimo Academy, съорганизатор на турнира.

Беше обявен и началният час на старта на т.нар. “лов на великденски яйца*” – игра с награди, чиито правила ще бъдат обявени на 30 април на сайта на Маратона.

Днес беше повдигната завесата и над предстоящото основно събитие в програмата на Маратона, което ще изправи в челен сблъсък на сили и познания 16 от участниците в онлайн фестивала. В тривия куиз шоу, вдъхновено от креативния подход на Mr. Beast и гейминг куизовете на ForPlay.bg, ще бъдат проверени знанията на стриймърите с въпроси в 5 категории. Куизът ще се състои на 4 май в 20:00 и ще може да бъде гледан на живо във Facebook канала на TDB Play. Победителят ще си тръгне с награда акробатичен тандемен полет с Веселин Овчаров – един от най-опитните акро-парапланеристи в България, както и с персонализирано бюро с повдигащ механизъм от HealthyDesk.

*“Терминът „великденско яйце“ се е превърнал във фраза, използвана за описване на умишлено скрита улика или шега във филм или видеоигра“

Източник: “Ловът на великденското яйце”, Google Arts and Culture

Повече за организаторите:

TDB Play

TDB Play е компания с фокус във видеоигри, електронните спортове и дигиталното съдържание. Създадена през 2020-а, TDB Play развива своята дейност в Югоизточна Европа и е базирана в София. Информация за TDB Play ще намерите на официалната страница на компанията, както и във Facebook, Instagram и LinkedIn.

 AOC

Основана през 1967 г., AOC е водеща световна марка за монитори и IT аксесоари, и подразделение на TPV Technology Limited, най-големият производител на LCD в света. Широкото портфолио на AOC предлага перфектния монитор за всяка нужда  – както за професионални приложения, така и за персонална употреба. Дисплеите AOC предлагат отлично зрително преживяване, облечено в забележителен дизайн.

С една от най-силните продуктови линии в сегмента на високопроизводителни гейминг монитори, AOC е марка номер едно за геймърски монитори в света. За повече информация, моля посетете официалната страница на AOC Gaming или последвайте AOC Gaming във Facebook, Twitter или Instagram. 

www.aoc-europe.com