Видео игрите са културният контекст на съвремието, а мобилните игри са една от най-предпочитаните форми на достъп до гейминг съдържание. Това са част от изводите от днешната пресконференция по случай петото издание на Българският Гейминг Маратон, който стартира на 19 юни.
На пресконференцията организаторите коментираха световни теми и трендове в гейминг индустрията и споделиха най-важното от програмата на предстоящия Маратон. Мартин Кадинов, съосновател и управляващ партньор на TDB Play, посочи, че според данни на Pelham Smithers към днешна дата близо 50% от обема на гейминг индустрията заемат мобилните игри, следвани от компютърните и конзолни игри. Една от причините за тази тенденция е 5G технологията, която несъмнено предоставя по-пълноценно преживяване на гейм ентусиастите.
„Предимството на 5G технологията за видео игрите е, че сме мобилни и имаме сигурна, стабилна връзка с много малко закъснение от устройството до клетката“, споделя Иво Тишев, Senior Core Network Engineer в Yettel.
Българският Гейминг Маратон е онлайн фестивал за видео игри, в който 42-ма утвърдени и изгряващи стриймъри от родната сцена играят на живо пред българската публика. Петото издание на събитието се организира от TDB Play в партньорство с Yettel, Logitech G, Disney+ и благотворителното движение #гудгейм, инициатор на ДАБЕ, първия гейминг речник на български език.
Програмата на събитието обещава да предложи ново, забавно и актуално съдържание на публиката. Сред акцентите в Маратона тази година е турнирът Brawl Stars 5G Challenge powered by Yettel, в който добре познати създатели на гейминг съдържание – Gothika_47, Dido_D, Dex и xXShadowHexXx, ще бъдат капитани на четири отбора от публиката. Регистрациите са отворени на сайта на Маратона, а за избраните участници са предвидени специални награди от организаторите на събитието и Yettel.
Основна тема в предстоящото издание са българските игри. През месец май организаторите отправиха специална покана към български гейм студиа и разработчици на видео игри да се включват в Маратона и да представят своята работа на живо. До момента в събитието са се записали 16 гейм студиа и инди разработчици, които ще гостуват на участващите стриймъри във фестивала. От своя страна, стриймъри имат възможността да изберат с кое студио искат да запознаят своята аудитория. Със създаването на този нов формат организаторите се стремят да предизвикат успешна и ползотворна колаборация между публиката, стриймърите и гейм разработчиците.
Завръщане в петото издание прави популярният Гейминг куиз “Без име” с водещ Zing, който ще провери знанията на осем от участващите в Маратона стриймъри с въпроси от 1-ви до 12-и клас. Куизът ще се състои на 19 юни в 20:00 часа и ще се излъчва на живо в каналите на TDB Play. Победителят в куиза ще спечели 2000 лв., които ще бъдат дарени на благотворителна кауза по негов избор. Част от Маратона е и специална томбола с атрактивни награди, предоставени от партньорите на Българският Гейминг Маратон.
Цялата програма на Българският Гейминг Маратон може да намерите тук: https://gamingmarathon.bg/
—
За TDB Play:
TDB Play е компания с фокус във видеоигри, електронни спортове и гийк култура, която развива своята дейност в Югоизточна Европа. Тя е инициатор на благотворителното движение #гудгейм и организатор на единствения по рода си онлайн гейминг фестивал в България – Българският Гейминг Маратон. Информация за TDB Play ще намерите на официалната страница на компанията, както и във Facebook, Instagram и LinkedIn.
За Yettel:
Yettel е новият телекомуникационен бранд на PPF Telecom Group, въведен през 2022 г. за България, Сърбия и Унгария. Поставяйки клиента на първо място, мисията на Yettel в предоставянето на свързаност и дигитални услуги е да помага на хората да постигнат баланс в живота.
През 20-годишната си история на българския пазар компанията изгради репутация на пионер в областта на безжичните мрежи и отвъд тях, като стартира първата търговска 4G мрежа в България през 2015 г., първата VoLTE услуга през 2018 г. и проправи пътя за развитието на 5G мрежата у нас. Yettel спечели пет последователни сертификата Best in Test, присъдени от световната организация umlaut, която определя златния стандарт в сектора.
Днес Yettel България има над 3 млн. клиенти, повече от 1800 служители, разполага с над 180 магазина, а мобилната ѝ мрежа покрива над 99% от населението на България.
Повече информация на: Yettel.bg.